Головна /  Путівник /  Особові фонди /  Кауфман Леонід Сергійович (1907-1973), український музикознавець і композитор

Кауфман Леонід Сергійович (1907-1973), український музикознавець і композитор

Фонд
4
Дати
1833–1973
Кількість описів
2
Кількість справ
1057
Історична довідка
Кауфман Леонід Сергійович (1907–1973), музикознавець і композитор
Анотація
Нотні рукописи Л. С. Кауфмана. Сценічні твори: “Пісня 16-ї бригади”, музика до п’єси М. Р. Слободського “Людина з того світу” (1947), кінонарису “На широкую землю” (1956), п‘єси В. О. Суходольського “Устим Кармалюк”. Партитура. Клавір. Оркестрові партії (1958–1962), телепередачі “Легенда про пісню”. Клавір (1965), драматичної поеми І. Є. Хоменка “Маруся Чурай” (1967); інструментальні твори: “Кривлячка” – музичний примітив для фортепіано (1927–1928), “Козачок” – для струнного квартету. Партитура (1942), “Полонез” – для фортепіано в чотири руки (1962), твори для фортепіано: “Вальс”, “Вірменський танок”, “Мазурка”, “Марш-парад”, “Молодіжний бальний танок”, “Полонез”, “Танок мрії”, ”Український танок” та ін. (б/д); вокальні твори: “Вечірній танок” на слова Саші Чорного (1930), збірка пісень для дітей “З дитячих малюнків “ (1930–1953), “Уж ты поле мое” – слова народні (1937), “Песня о тайге” – слова народні (1938), “В землянке” – на слова О. О. Суркова (1942), “Родина выбирает” (збірка пісень на слова Є. А. Долматовського, О. О. Жарова, В. М. Сосюри, М. Т. Рильського) (1947), “Пісня про радянський народ” на слова М. Т. Рильського (1950), “Два романса” на слова О. С. Пушкіна (1953–1954), “Пісня про партію” на слова П. Г. Тичини (1950-і) та ін.; обробка народних пісень та танців: “Янка” – білоруська полька, “Речь влюбленных”, “Девушка-цветок” – казахські народні пісні, “Коли б мати не била” – українська народна пісня та ін. (1942); твори інших авторів в обробці Л. С. Кауфмана: пісні Г. П. Гладкого “Зоре моя вечірняя” на слова Т. Г. Шевченка, С. С. Гулака-Артемовського “Ой, на горі та й женці жнуть”, “Спать мені не хочеться”, “Стоїть явір над водою” – слова народні та ін. (б/д). Всього 281. Рукописи Л. С. Кауфмана. Монографії: “Семен Степанович Гулак-Артемовський. Життя і творчість” (1950–1958), “С. С. Гулак-Артемовский. Жизнь, деятельность, творчество” (1973), “О. М. Виноградський” (1960-і – 1970-і), “Д. В. Ахшарумов” (1971), “И. И. Рачинский. Литературное наследие” (1973); монографічні нариси: “Николай Николаевич Аркас” (1958), “О популярных украинских народных песнях и их авторах” (1969), “Рассказ об украинских народных песнях” (1970), “Забутий художник (про піаніста Г. І. Романовського)” (1972); біографічні нариси: “Елизавета Ивановна Чавдар” (1960), “Маруся Чурай. Життєвий і творчий шлях” (1966), “С. С. Гулак-Артемовський видатний український композитор і співак” (1970); статті: “Забута дільниця музичної пропаганди”, “Композитори Дніпропетровщини рапортують”, “Композитори-шефи” (1945–1947), “К восстановлению оперного театра в Днепропетровске” (1947), “Украинская свадьба“ С. С. Гулака-Артемовского” (1958), “Ветеран українського театру – композитор Матвій Тимофійович Васильєв” (1962), “К. Г. Стеценко і побудова пам’ятника Т. Г. Шевченку у Києві” (1964), “Невідома авторка відомих пісень” (1965), “М. Л. Кропивницький і музика”, “Пісня, що стала народною” (1966), “Музей Гулака-Артемовського” (1967), “Портрет Марусі Чурай”, “Про автора пісні “Реве та стогне Дніпр широкий”, “По слідах незнайденого архіву” (1960-і), “Пианист, которого слушал Ленин” (1970), “Віднайдена сторінка музики”, “Його слухав Ленін” (1972), “В музыкальном училище”, “Воспитание исполнительского мастерства”, “Гастролі свердловчан”, “Глинка и Гулак-Артемовский” , “Глинка и Пушкин”, “З історії революційних пісень”, “К вопросу об авторстве симфонии Н. Д. Овсянникова-Куликовского”, “К 125-летию со дня рождения М. Л. Кропивницкого”, “Концерти Дніпропетровського симфонічного оркестру”, “М. В. Лисенко-концертант”, “Микола Миколайович Аркас і його переклад “Іліади”, “Найден дом, в котором умер С. С. Гулак-Артемовский”, “Неизвестная скульптура С. С. Гулака-Артемовского”, “Некоторые соображения по поводу песни “Не брани меня, родная”, “Перші романси та пісні на тексти “Кобзаря”, “Семь дней в Молдавии”, “Скарбниця звукозапису”, “100 років філармонійної діяльності у Києві”, “Т. Г. Шевченко і С. С. Гулак-Артемовський”, “У композиторів Запоріжжя”, “Як було створено музику до “Заповіту” та ін. (б/д); рецензії: на постановку опери “Кармен” Київським оперним театром” (1947), вокальний цикл І. Н. Шамо “Песни на стихи Роберта Бернса” (1957), оперу Ю. С. Мейтуса “Брати Ульянови”, монографію “Книга о песне” Є. В. Гіппіуса та П. Г. Ширяєвої (1970), постановку опери Ю. С. Мейтуса “Украдене щастя” у Львівському театрі опери і балету, виступ симфонічного оркестру Дніпропетровської філармонії, концерти естонського джаз-оркестру та ін. (б/д); сценарії телевізійних передач: “Владислав Іванович Заремба”, “Історія пісні “Беснуйтесь, тираны”, “Микола Аркас та його опера “Катерина”, “Лист и его камерное творчество”, “Російська класична опера” (б/д); кіносценарії: “С. С. Гулак-Артемовский (судьба артиста)” (1962–1963), “Семенова доля” (1963); радіопередачі: “Марина Чурай” (1968), “Вони пройшли шляхами війни” (1960-і), “З історії пісні “Взяв би я бандуру”, “Видатний майстер оперної сцени Зоя Михайлівна Гайдай”, “Владислав Иванович Заремба”, “Кантати українських радянських композиторів”, “Композитор-пісняр Анатолій Кос-Анатольський”, “Пісні революційного пролетаріату” та ін. (б/д); лекції: “Аренский А. ”, “Бетховен”, “Бизе Ж. ”, “Вагнер Рихард”, “Михаил Иванович Глинка”, “Развитие русского романса”, “Романтизм в музыке”, “Современная тематика в творчестве украинских композиторов” та ін. (б/д); доповіді та виступи на IV-му з‘їзді композиторів України (1962), у Сумському музично-драматичному театрі (б/д) та ін.; спогади про О. А. Петрусенко (б/д) та ін. Всього 781. Листи Л. С. Кауфмана: К. М. Алексєєвій 14 (1961–1965), З. А. Апетян 7 (1964–1968), М. М. Аркасу 19 (1959–1965), Г. Б. Бернандту 19 (1961–1972), Ю. В. Виноградову 11 (1960–1972), Л. Й. Гай-Гаєвській 4 (1963–1964), Ф. І. Гай-Гаєвському 3 (1957), Є. В. Гіппіусу 29 (1967–1972), Г. Я. Гулаку-Артемовському 2 (1963–1964), І. Я. Гулак-Артемовській 3 (1963), М. Е. Гулаку-Артемовському 6 (1963–1966), К. Л. Даниловій 2 (1963, 1969), Г. Д. Зленку 6 (1963–1964), Ф. Т. Камінському 13 (1959–1969), Г. Х. Ковалю 10 (1955–1964), М. Ф. Колессі 5 (1960–1965), А. Й. Кос-Анатольському (1961), В. М. Кропивницькому 7 (1960–1969), Ю. О. Меженку (1960), Н. С. Месінг 35 (1966–1971), В. С. Оголевцю 28 (1966–1969), І. Ф. Петровській 7 (1961–1965), П. П. Ребру 2 (1961), Г. О. Тимашову 11 (1960–1967), Я. В. Фунтіковій 29 (1968–1972), С. А. Шевченку 15 (1961–1968), З. Б. Юферовій 3 (1962–1972) та ін. Всього 252 адр.; установам та організаціям з видавничих питань, розшуку матеріалів про М. М. Аркаса, Д. В. Ахшарумова, О. М. Виноградського, К. Д. Воронець, С. С. Гулака-Артемовського, І. І. Рачинського, Г. І. Романовського, Марусю Чурай та ін. (1947–1972). Листи Л. С. Кауфману: З. А. Апетян 3 (1963–1968), М. М. Аркаса 28 (1959–1965), В. О. Барвінського 11 (1960–1962), Г. Б. Бернандта 20 (1961–1972), Ю. В. Виноградова 12 (1965–1972), Л. Й. Гай-Гаєвської 11 (1962–1964), П. Д. Гайдамаки 5 (1961), Р. М. Глієра 7 (1947–1955), Г. Я. Гулака-Артемовського 40 (1963–1965), І. Я. Гулак-Артемовської 3 (1963), О. Ф. Зноско-Боровського 2 (1957), Ф. Т. Камінського 18 (1958–1969), М. Ф. Колесси 9 (1960–1961), А. Й. Кос-Анатольського 3 (1961), В. М. Кропивницького 14 (1960–1969), Ю. О. Меженка 5 (1958–1963), Ю. С. Мейтуса (1960), Н. С. Месінг 60 (1966–1972), В. С. Оголевця 81 (1961–1968), О. С. Соловйова 11 (1957–1964), О. Г. Стричі 11 (1958–1964), Є. К. Тікоцького 14 (1962–1966), Л. А. Усачова 23 (1959–1965), М. В. Хомичевського (Бориса Тена) 2 (1963, 1970), С. А. Шевченка 24 (1961–1968) та ін. Всього 297 кор.; установ та організацій (1946–1972); вітальні листи, листівки, телеграми до 60-річчя від дня народження (1967). Матеріали (довідки, виписки тощо) про відновлення Л. С. Кауфмана в членстві в КПРС і СКУ (1926, 1968), посвідчення про навчання у Музично-драматичному інституті ім. М. В. Лисенка (1929), творчі договори (1942–1972), почесна грамота (1944), матеріали про роботу (виписки з протоколів, доповідні записки, листування, посвідчення тощо) в СКУ, Київському будинку звукозапису та ін. (1947–1964), програми вистав та афіші, де виконувалася музика Л. С. Кауфмана (1947 – 1970-і), афіші вечорів, лекцій, прочитаних Л. С. Кауфманом до 150-річчя від дня народження С. С. Гулака-Артемовського (1962–1963), автобіографія (1969), творчі звіти про відрядження (1969–1972). Матеріали редакторської діяльності Л. С. Кауфмана. Збірки, дослідження, статті під загальною редакцією, редакційними правками, помітками Л. С. Кауфмана: “Пер Гюнт” (збірка матеріалів до постановки п’єси Е. Гріга) (1940), дослідження Л. Архимовича та М. Гордійчука “М. В. Лисенко. Життя і творчість”, “Пісні” С. С. Гулака-Артемовського (1962) та ін. Матеріали, зібрані Л. С. Кауфманом до своїх робіт. До монографії про М. М. Аркаса: вірші М. М. Аркаса, його листування з М. Л. Кропивницьким, М. В. Лисенком, Б. Д. Грінченком, некролог, афіші і програми вечорів, присвячених М. М. Аркасу, виписки з архівних джерел тощо (кінець ХІХ ст. – 1969); до монографії про Д. В. Ахшарумова: відгуки про його концерти в російській і закордонній пресі, довідки в справі реабілітації Д. В. Ахшарумова, спогади про нього О. І. Василенка, В. Я. Гуфінкеля, А. В. Єрмолинського, Л. А. Скляревського, виписки з архівних джерел тощо (початок ХХ ст. – 1967); до монографії про О. М. Виноградського: листування з М. О. Балакірєвим, В. С. Каменниковим, В. І. Софроновим, О. Й. Фрибусом, відгуки в пресі про концерти під керівництвом О. М. Виноградського, програми концертів тощо (1882–1969); до монографії про С. С. Гулака-Артемовського: виписки з архівних документів, статті про творчість, біографічна довідка, фотографії місць, пов’язаних з його життям і творчістю (1842 – 1960-і); до монографії про І. І. Рачинського: каталог листів І. І. Рачинського, фотографії, виписки з архівних джерел, статті про його творчість, афіші концертів, спогади про нього тощо (1892–1972); до нарису про Г. І. Романовського: фотографії періоду навчання в гімназії, виписки з архівних джерел, відгуки в пресі про його концерти, спогади О. М. Горького, А. В. Луначарського, Н. К. Крупської про І. І. Рачинського тощо (1892–1936); до нарису про Марусю Чурай: стаття С. В. Тельнюка, тексти пісень поетеси тощо (1960-і); до двохтомника “М. Л. Кропивницький”: листи М. М. Аркасу, Б. Д. Грінченку, О. З. Суслову, спогади В. М. Кропивницького, С. Г. Петрова про М. Л. Кропивницького (1890-і – 1960-і) до статті “Некоторые соображения по поводу песни “Не брани меня, родная”: вірші О. Є. Разоренова, І. З. Сурикова тощо (1860–1966); виписки з архівних документів, фотографії, статті про творчість С. Т. Аббакумова, С. Б. Беліна-Скупевського, К. Д. Воронець, Р. М. Глієра, І. А. Голлі, О. Л. Горєлова, Г. П. Гладкого, Г. М. Давидовського, П. Д. Демуцького, С. В. Заремби, М. М. Калачевського, Яна Кінського, Г. О. Козаченка, Г. Л. Любомирського, М. А. Маркевича, М. М. Фокіна, М. А. Шиповича та ін. (1863–1971). Альбом з статтями та замітками про творчість Л. С. Кауфмана (1929–1935); рецензії М. М. Гордійчука, М. В. Дремлюги, Т. І. Каришевої, Ю. В. Малишева, О. А. Сандлера та ін. на твори Л. С. Кауфмана (1948–1971). Фотографії Л. С. Кауфмана, індивідуальні 55 (1909–1972) та в групі з дружиною, рідними 7 (1912–1972), Г. Г. Верьовкою, Р. М. Глієром, К. Ф. Данькевичем, К. Я. Домінченим, П. О. Козицьким, Б. М. Лятошинським, Л. М. Ревуцьким, І. Н. Шамо та ін. 14 (1940–1972). Альбом з родинними фотографіями (1910–1940). Фотографії рідних Л. С. Кауфмана 77 (1880–1970); М. М. Аркаса, В. Т. Борисова, Р. М. Глієра, М. К. Заньковецької, Ю. С. Кипоренка-Доманського, П. О. Козицького, Ю. С. Мейтуса, О. А. Петрусенко, Н. Г. Рахліна, Л. М. Ревуцького, Ф. І. Шаляпіна, Ю. І. Яновського та ін. 155 (1833 – 1970-і). Матеріали Н. М. Космінської, дружини Л. С. Кауфмана: листування з В. М. Демуцькою (1971), сестрами (1967–1970); почесна грамота, довідки про роботу (1948); фотографія О. А. Петрусенко з дарчим написом Н. М. Космінській (1940). Спогади О. А. Євтушенка, Л. М. Ревуцького про О. А. Петрусенко (1939); виступ Б. М. Лятошинського на вечорі, присвяченому творчості Р. М. Глієра, його передмова до книги “Листи М. В. Лисенка” (1952, 1962); сценарії телепередач “Іван Франко”, “Про що співала скрипка” (1957); нотні рукописи М. І. Вериківського, М. Я. Гжибовського, К. Я. Домінчена, П. О. Козицького, С. П. Людкевича, П. І. Майбороди, І. Н. Шамо – вокальні твори для мішаного хору та голосів в супроводі фортепіано (1958–1959); М. В. Лисенко “Туман хвилями лягає” – хор з опери “Утоплена”. Партитура для симфонічного оркестру; М. Г. Невідомський. Опис декорацій та костюмів до постановки опери С. С. Гулака-Артемовського “Запорожець за Дунаєм” (б/д).